Adviesgesprek?

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan om je bedrijfsvoering eens onder de loep te nemen.

Gesprek aanvragen

Cafer "Het was een spannende overstap voor ons"

Puccini Maasmechelen, België

Italiaans Restaurant Puccini is al 25 jaar een begrip in Maasmechelen. Cafer Onem begon er als twintiger in de bediening en nam de zaak in 2012 over. In augustus 2022 verhuisde hij naar een gloednieuw pand aan de overkant van de straat. Een mooi moment om zijn kassasysteem te upgraden. 

Deel dit verhaal

“Ik vond het heel spannend om ons vertrouwde systeem los te laten’, bekent Cafer. ‘We waren een bepaalde werkwijze gewend, maar de materialen waren tien jaar oud en ik wilde meer overzicht in de cijfers. Roltex heeft ons heel erg goed geadviseerd. Ze denken mee tot in het kleinste detail en begrijpen de processen waar we mee te maken hebben.  Dat gaf het vertrouwen om de stap te zetten.”

Realtime inzage in stuurinformatie

Welke producten hebben jullie gekozen? Cafer: “Ons nieuwe kassasysteem, inclusief handhelds waarmee gepind kan worden, is gekoppeld aan onze administratie. We hebben realtime inzage en kunnen bijvoorbeeld de omzet van deze week vergelijken met die van vorige week, of opsplitsen per dag of productgroep. Met die informatie kunnen we weer nieuwe keuzes maken. Is dinsdag een mindere dag? Dan wordt dat de rustdag! Is pasta populair op vrijdag? Dan denken we na over een pastabuffet. We verbouwen momenteel een extra restaurantdeel aan de achterzijde. In de cijfers kunnen we straks zien op welke dagen het loont om die te openen.”

Voorgeprogrammeerd

“Wat ik mooi vind is dat de kassa zo is geprogrammeerd dat we in de bediening niets vergeten. Toets je een fles Spa Blauw in, dan vraagt hij hoeveel glazen water je wilt. Ook alle sauzen, bijgerechten en bakwijzen van vlees staan erin. De mogelijkheden zijn heel uitgebreid. We maken ook gebruik van het online reserveringssysteem. Dat geeft rust. Het leek hier vroeger soms wel een callcenter! We hebben nu op de piekmomenten een antwoordapparaat dat naar het formulier verwijst. Op rustige momenten staan we de klant natuurlijk graag te woord.”

“De systemen van Roltex zorgen ervoor dat de processen achter de schermen soepel lopen”, vervolgt Cafer. “Kunnen wij alle aandacht hebben voor onze gasten. Enige spannende vind ik dat we volledig afhankelijk zijn van internet. Laatst viel de wifi uit. Dan is zelfs de muziek weg! En ondanks dat de wifi geen verantwoordelijkheid van Roltex is, hebben ze ons toch kunnen helpen. Het is een fijn gevoel dat ze zo betrokken meedenken en bereikbaar zijn.”
 

Inschrijven voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! We sturen slechts 1 nieuwsbrief per maand.