Adviesgesprek?

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan om je bedrijfsvoering eens onder de loep te nemen.

Gesprek aanvragen

Faq booq Webshop

FAQ Webshop -  De meest gestelde vragen over onze webshop op een rij.

1. Hoe kan ik een nieuw artikel toevoegen aan de webshop? 

Wanneer een booq-webshop gekoppeld is aan jouw kassa-systeem maak jij een nieuw artikel in het kassa-systeem, waarna jij dit doorstuurt naar het CMS van de webshop. In het CMS van de webshop kun jij het artikel verfraaien met foto's, ingrediënten en allergenen.

2. Welke afmetingen dienen de foto's te hebben van de producten en de categorieën? 

De foto’s dienen het juiste formaat te hebben en de juiste omschrijving, zodat duidelijk is welke foto in welke categorie geplaatst dient te worden.


Afmetingen van de foto’s zijn:

  • Foto’s categorieën in bestandformaat 666 × 195 pixels aanleveren
  • Foto’s producten in bestandformaat 256 × 150 pixels aanleveren
  • Foto’s headers in bestandformaat 1920 x 576 pixels aanleveren

Afmetingen omrekenen pixels <> mm via: https://www.unitconverters.net/typography/pixel-x-to-millimeter.htm

Fotografie is een speciaal vakgebied waar we jou graag in ondersteunen. Wij weten als geen ander hoe we jouw klant kunnen verleiden tot een hogere omzet gemiddelde. Meer informatie vind je op: https://roltex.nl/nl/fotografie

3. Kan ik de allergenen/ingrediënten aangeven van mijn producten? 

Ja, het is mogelijk om allergenen en ingrediënten bij de producten te vermelden via het CMS van de webshop.

Er zijn een aantal allergenen al beschikbaar, je er ook zelf nog toevoegen via Webshop > Product informatie > Allergeen > aanmaken (button rechtsboven in het scherm). Je voert hier via "Titel" de naam van het allergeen in, je kan ook een afbeelding toevoegen via "Icoon" > Opslaan (button rechtsboven in het scherm).

De ingrediënten dien je eerst zelf aan te maken, voordat je deze kan koppelen aan de artikelen. Je maakt deze aan via Webshop > Product informatie > Ingrediënt > aanmaken (button rechtsboven in het scherm). Je voert hier via "Titel" de naam van het allergeen in, je kan ook een afbeelding toevoegen via "Icoon" > Opslaan (button rechtsboven in het scherm).

Het vermelden van de allergenen en ingrediënten aan een artikel doe je als volgt:

1. Via Webshop > producten > open je het betreffende artikel 

2. Via het tabblad Algemeen voeg je via "Allergenen" de allergenen en via "Ingrediënten" de ingrediënten toe die van toepassing zijn.

4. Waar kan ik de social media (Linkedin, Twitter, Facebook, Youtube, Pinterest, Instagram) ingeven?

Dit kan ingesteld worden via het CMS van de webshop: Website-beheer > Paginabeheer > Home-pagina openen.

1. Klikken op het kleine slotje rechts in de hoek, zodat deze “openstaat”.

2. Drukken op “+” om een nieuwe knop toe te voegen.

3. Drukken op het woord “nieuwe knop” en vermeld hier bijv. Facebook als tekst.

Bij “Pagina” de keuze maken “Anders, namelijk …” en hier de url van de Facebook-pagina invullen. Door op het “x” rechtsboven te klikken sluit je dit schermpje en is de Facebook-link toegevoegd.

Afbeelding webshop uitleg

5. Waar kan ik de openingstijden aanpassen en kan ik ook uitzonderingen hierop aangeven?

De openingstijden dienen op twee plaatsen te worden ingesteld in het CMS van de webshop:

1. Via Beheer > configuratie > website-instellingen > gegevens > tabblad “openingstijden”

2. Via Beheer > configuratie > website-instellingen > locaties > locatie openen > tabblad “openingstijden”

Het instellen van de uitzondering gaat via dezelfde stappen als hier boven beschreven, maar dan via het tabblad “uitzonderingen op de openingstijden”:

3. Via Beheer > configuratie > website-instellingen > gegevens > tabblad “uitzonderingen op openingstijden” > uitzonderingen toevoegen

4. Via Beheer > configuratie > website-instellingen > locaties > locatie openen > tabblad “uitzonderingen op openingstijden” > uitzonderingen toevoegen

6. Is het mogelijk om in het CMS-kortingscodes aan te maken voor een promotieactie?

Ja, het is mogelijk om met kortingscodes te werken.

Deze maak je aan via het CMS van de webshop via:

Webshop > Kortingscodes > aanmaken (button rechtsboven in het scherm).

Je dient hier de vermelde velden in te vullen, bij de velden staat een "i" vermeld, door hier met de muis op te gaan staan, wordt er informatie over het betreffende veld weergegeven.

Wanneer je alle velden hebt ingevuld, zet je de kortingscode actief door "Ja" in het veld "Actief" te vermelden.

7. Hoe kan ik een artikel op "niet zichtbaar" zetten voor de webshop?

  • Webshop zonder kassakoppeling:
    Een product kan op "niet tonen" worden gezet via: webshop > producten > tabblad algemeen > veld “niet tonen”.
  • Webshop met Vectron-kassakoppeling:
    Wanneer de webshop is gekoppeld aan een Vectron-kassa, dient in het kassa-systeem de kolom "Hoofdgroep B" voor het artikel leeggehaald te worden (op "0" zetten). Indien je het artikel weer zichtbaar wilt maken in de webshop dient deze "Hoofdgroep B" weer gevuld te worden. Wanneer je klikt op "Hoofdgroep B" krijg je een keuzevenster, waar je kunt kiezen uit de beschikbare categorieën.
  • Webshop met Booq-kassakoppeling:
    Is de webshop gekoppeld aan een Booq-kassa, dan dient in de Booq backoffice het betreffende artikel in de actieve webshop-menukaart te worden verwijderd. Via menu's > webshop-menukaart openen > in de middelste kolom het artikelen verwijderen. Deze kan je later altijd weer toevoegen vanuit de rechterkolom, waarin alle artikelen staan.

8. Hoe kan ik een artikel op "uitverkocht" zetten voor de webshop?

Wanneer je een product als uitverkocht wilt vermelden: webshop > producten > tabblad algemeen > veld “uitverkocht”.

9. Besteltijden aanpassen

De besteltijden kunnen worden aangepast via: Beheer > configuratie > Verzendmethoden > verzendmethode selecteren > minimale bereidings-/levertijd aanpassen.

10. Grid/lijst-weergave

De weergave van de producten in de webshop kan worden aangepast via: Beheer > Configuratie > Maatwerkconfiguratie > Instellingen > Tabblad webshop > View modus instellen (grid = vierkantjes, list = lijstweergave)

11. Volgorde menu-weergave aanpassen

De volgorde van het menu van de producten kan worden aangepast via: Webshop > Producten > door via de pijl in de eerste kolom het product naar boven of beneden te verplaatsen.

De volgorde van de categorie kan aangepast worden via: Webshop > Productinformatie > Categorie > door via de pijl in de eerste kolom de categorie naar boven of beneden te verplaatsen.

 

Deel dit verhaal

Inschrijven voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! We sturen slechts 1 nieuwsbrief per maand.