Adviesgesprek?

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan om je bedrijfsvoering eens onder de loep te nemen.

Gesprek aanvragen

Online inzicht in de bedrijfsvoering van alle vestigingen

Coffeelovers filialen Maastricht, Roermond, Eindhoven, Nijmegen

Bij Coffeelovers wordt iedere cappuccino met aandacht en liefde vormgegeven door een in huis opgeleide barista. En dat proef je! In het voorjaar van 2023 opent in Heerlen de tiende vestiging van de Limburgse dochteronderneming van koffiebranderij Blanche Dael. Iedere kop koffie is hier maatwerk en daar moeten de systemen op aansluiten.

Deel dit verhaal

Michiel Scheijen, manager: “We hadden behoefte aan online inzicht in alle vestigingen. Vanuit iedere plek, dus in the cloud. In mijn vorige werk bij GaiaZOO had ik goede ervaringen met de systemen van booq en de service van Roltex. Daar wilde ik graag mee verder en gelukkig zagen mijn collega’s bij Coffeelovers dat ook zitten. In alle vestigingen wordt nu gebruik gemaakt van de kassasystemen van booq. We halen er enorm veel informatie uit en de gegevens zijn rechtstreeks gekoppeld aan onze bankgegevens en boekhoudpakket Exact.”

  

Ook een kunst

“De kassa’s van booq zijn overzichtelijk en eenvoudig”, vervolgt Michiel. Alle opties zoals soorten melk en siroop, decafe, extra shot of slagroom zijn in één oogopslag zichtbaar. De eenvoud zit ‘m er ook in dat er geen onnodige functionaliteiten in de kassa zitten. Dat is tegenwoordig ook een kunst!

Daarnaast maken we voor alle vestigingen gebruik van de personeelsplanner. Iedereen vindt het een handig systeem en mij scheelt het veel tijd. Een nog niet ingevulde dienst kan ik ‘openzetten’ en daar kan het personeel zelf op inschrijven.”

Wel een dingetje

In de vestiging aan Plein 1992 gebruiken we de bar- en keukenschermen én kunnen klanten zelf bestellen en betalen (via QR code). Michiel: “Het QR-bestellen is vooral prettig als het heel druk is. Dat werkt uitstekend, naast de dienstverlening aan tafel. De overgang naar de schermen was nog wel even een dingetje. Logisch, het personeel was gewend aan de oude werkwijze. Ook was men bang dat het scherm tussen de klant en het personeel zou komen te staan. Maar inmiddels wil niemand meer anders. De gastvrijheid lijdt er niet onder en we zijn blij met het overzicht dat de schermen oplevert. Bestellingen staan altijd in de juiste volgorde en in één oogopslag zie je de cappuccino staan van drie bestellingen vooruit. Een goeie koffie heeft tijd en aandacht nodig, dus het is fijn als je vooruit kunt werken.

Een wens is dat we de bestelling in het keukenscherm willen kunnen vertragen ten opzichte van de bestelling aan de bar. Daarover hebben we contact met Roltex. Zo’n vraag nemen zij meteen heel professioneel op, dus ik heb alle vertrouwen in het antwoord.”

Inschrijven voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! We sturen slechts 1 nieuwsbrief per maand.