Adviesgesprek?

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan om je bedrijfsvoering eens onder de loep te nemen.

Gesprek aanvragen

Onze geschiedenis

Jan Boels verkocht in 1967 zijn eerste kassa en zijn vrouw Annelies begon een zaak in kassarollen, linten en aanverwante artikelen. Hier liggen de Limburgse roots van het huidige Roltex. In het begin nog onder de naam Rolteks en vanaf midden jaren 70 onder Roltex BV

Annelies verteld: “Het waren in eerste instantie de verkoop van kassa rollen en daarna de ingeruilde kassa's, die wij renoveerden en weer verkochten, die het succes van onze zaak aan het rollen bracht”, herinner ik me. “En net als nu, met een luisterend oor voor de klant. Mijn man stapte bijvoorbeeld een slager binnen, adviseerde en verkocht een kassa. Hij bood ook een antwoord op andere vragen zoals een werkbank en een snijmachine. 

Rolteks, toen nog met 'ks' op het einde, had altijd een passende oplossing. De opkomende supermarkten, rijdende winkels, cafetaria's, slagers en bakkerijen behoorden tot de eerste en vooral trouwe klantenkring en gaf Roltex vanuit een wederzijds vertrouwen de kans om groter te groeien in het mooie Limburg.

In 1980 komt  mijn man Jan Boels onverwacht te overlijden en heb ik de zaak voortgezet. Zonder de onvoorwaardelijke steun van mijn toenmalige medewerkers was mij dit nooit gelukt.  

In de jaren negentig werd onze zaak overgenomen door mijn dochter Chantalle en mijn schoonzoon Antoine. De nieuwe generatie heb ik bewust de vrijheid en de kans gegeven, waarbij ik de eerste jaren als vangnet heb gefungeerd. Wat ik toen ervoer was dat transparantie in het bedrijf steeds belangrijker werd. Het heeft de betrokkenheid van de medewerkers vergroot en de bewustwording van alle veranderingen die noodzakelijk waren om succesvol te blijven. 

Het is inmiddels ruim een half eeuw geleden dat de eerste kassa is verkocht. Oprecht trots ben ik op mijn dochter en haar man, maar zeker ook op het huidige team. Zij helpen de klant met evenveel liefde en passie als in mijn tijd. Het is geweldig dat klanten van toen nu nog steeds zaken doen met Roltex. Ook bij hun zie ik steeds vaker dat hun kinderen de nieuwe generatie zijn.”

Bijzonder is het om de derde generatie zijn eigen wegen te zien bewandelen om toegevoegde waarde te zijn voor de Roltex klanten van nu. Samen met jou zetten zij jouw bedrijf off- en online in the picture, zodat iedereen weet wie je bent en wat je doet. 

Inschrijven voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! We sturen slechts 1 nieuwsbrief per maand.