Roltex

Succesverhaal

Levantogroep

"De koppeling tussen booq en AFAS werkt uitstekend!"
LEVANTOgroep is een zorgorganisatie die mensen helpt om mee te doen in de maatschappij. Deelnemers worden begeleid bij het wonen, werken en leren, zoals in Brasserie Kasteel Wijnandsrade. Hier wordt gewerkt met de kassa’s van Roltex. Koen Brouwers, Applicatiebeheerder AFAS: ‘Er is gekozen voor Roltex omdat Booq gekoppeld kon worden aan AFAS, ons boekhoudpakket. En dat werkt uitstekend!’

Oplossingen:

Plaats:

Limburg, Nederland

"LEVANTOgroep Efficiënter met Roltex Kassa's: Brasserie en Emma Nova Profiteren"

De brasserie wordt enthousiast bezocht door wandelaars en fietsers, en er worden bruiloften en koffietafels georganiseerd. Deelnemers helpen in de keuken, de bediening en in het winkeltje. Joyce Jaminon, Afdelingscoördinator Financiële Administratie LEVANTOgroep: ‘Er hangt een hele fijne, positieve sfeer in de brasserie. We maken er zelf ook gebruik van als vergaderlocatie. Voorheen ging ik iedere maand naar Wijnandsrade om de bonnen op te halen en handmatig in te voeren in de boekhouding. Dat is nu niet meer nodig! Je zult begrijpen hoe blij we zijn met deze automatiseringsslag. Deze zomer openden we een tweede leerwerkplek, in Brunssum: Emma Nova. Ook daar hebben we gekozen voor de kassa’s van Roltex.’

"Het went snel"

‘De kassa’s van Roltex zijn overzichtelijk en eenvoudig in het gebruik, zowel vóór als achter de schermen’, vindt Koen. ‘Samen met het management van Roltex hebben we de eerste koppeling gerealiseerd. Daarna hebben we zelf de implementatie gedaan. Een nieuw systeem is altijd even aftasten. Maar het went snel en als ik een vraag heb, wordt die snel en kundig beantwoord. De systemen communiceren nu uitstekend met elkaar. Dat geeft inzicht en overzicht. In AFAS komen de diverse administraties die we voeren bij elkaar.’

"Snel, foutloos en duidelijk"

Joyce: ‘We hebben dit jaar ook de debiteurenmodule in gebruik genomen. Hiermee worden rekeningen bijna geheel automatisch gemaakt en verstuurd. Dat scheelt handwerk, is minder foutgevoelig en veel sneller. Ook de koppeling van de pinautomaat scheelt veel werk. Eerder moesten pinbetalingen alsnog handmatig worden ingeboekt. Voor het personeel is het belangrijk dat het systeem duidelijk is en dat zij zelf producten kunnen toevoegen. Dat was bijvoorbeeld handig in coronatijd, met veel nieuwe to-go-producten. Die zijn hopelijk niet meer nodig, maar nieuwe producten zijn er regelmatig, dus kom maar eens proeven!’

Meer succesverhalen

Deze klanten gingen jou al voor. Zij delen graag hun succesverhalen met jou!