Roltex

Succesverhaal

Mannekenfrit

"Ik kom zelden zo'n deskundig en persoonlijk bedrijf tegen, dat zo snel communiceert."
In dit juweeltje ‘aan het einde van de wereld’ (in België, aan de grens met Nederland én Duitsland), worden gasten verwend met echte Belgische frietjes, smakelijke hamburgers en zelfs ossenhaas en biefstuk. Op een zomerse zondag ontvangt MannekenFrit maar liefst 400 tot 500 klanten. ‘Die aantallen zou ik niet kunnen waarmaken als ik de schermen, handterminals en kassa van Roltex niet had’, vertelt ondernemer Yannic Maraite.

Oplossingen:

Plaats:

Raeren, België

Efficiëntie Verbetert Gastvrijheid in Yannic's Cafetaria

‘In mijn cafetaria draait het om goed eten en plezier’, vertelt Yannic. ‘Aandacht voor mijn gasten vind ik heel belangrijk. Ik dacht eerst dat die aandacht minder zou zijn als we handterminals zouden gaan gebruiken, maar het tegendeel is gebleken. Doordat het proces van bestellen en serveren zo soepel loopt, hebben we juist meer tijd om een praatje te maken.’ 

Angst

Een andere angst die er was – met name bij de kok – was dat ze de controle op de bestellingen kwijt zou raken. Yannic legt uit: ‘We hebben in de keuken twee schermen. Eén bij de voorbereiding en één hoofdscherm bij de bakplaten en friteuses. Voorheen hadden we geprinte bonnen die je handmatig doorschoof naarmate bestellingen vorderden. Je had een bon dus altijd ‘in beeld’. Met digitale bonnen werkt dat anders. Een bon komt pas in beeld als deze bereid moet worden. Bijvoorbeeld als de ober in de kassa aangeeft dat het hoofdgerecht klaargemaakt mag worden. Het duurde even om hierop te leren vertrouwen. Nu we ermee werken, is die angst helemaal weg. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat bonnen niet meer kwijt kunnen raken. Zelfs de communicatie onderling is veel beter. De kok is nu laaiend enthousiast.’

Vrijer en creatiever

‘Er is meer rust in de bediening en keuken’, vervolgt Yannic. ‘En we kunnen veel sneller werken. Voorheen waren we heel vaak dingen tegen elkaar aan het schreeuwen, dat is gewoon vervelend! Er is nu een beter overzicht en dat komt de sfeer ten goede. Die rust zorgt er ook voor dat ik als ondernemer vrijer ben en creatiever kan nadenken over wat ik met de zaak wil, nu en in de toekomst.’ 

Deskundig, persoonlijk en snel

‘Toen ik me ging verdiepen in de systemen voor kassa’s en keukenschermen, ben ik naar diverse beurzen geweest’, vervolgt Yannic. ‘Mijn contact met Roltex was zo anders dan met andere partijen. Ik kom zelden zo’n deskundig bedrijf tegen, dat zo persoonlijk en snel communiceert als Roltex. Ik heb even getwijfeld over de taalbarrière – wij spreken Duits – maar dat was uiteindelijk geen probleem. Roltex heeft licenties voor zowel Duitsland en België. In de kassa is het merendeel Duitstalig voor ons ingesteld en daar wordt nog verder aan gewerkt. 


In de toekomst willen we onze systemen uitbreiden met QR-bestellen en met een webshop/afhaalsysteem. Maar dat doen we stap-voor-stap. Ik wil het team meenemen in die ontwikkeling, zodat zij zich lekker voelen en we kunnen blijven samenwerken als een Zwitsers uurwerk!’

Meer succesverhalen

Deze klanten gingen jou al voor. Zij delen graag hun succesverhalen met jou!