Adviesgesprek?

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan om je bedrijfsvoering eens onder de loep te nemen.

Gesprek aanvragen

6 (nieuwe) features die QR-bestellen onmisbaar maken op je terras

Als je het meeste wilt halen uit je terras, dan kan QR-bestellen van booq de ideale oplossing zijn. Deze mobiele besteloptie is vooral handig als je te maken hebt met een beperkte personele bezetting. En goed nieuws: booq heeft onlangs enkele nieuwe functies aan de QR-bestelling toegevoegd, waardoor deze nu nog beter is. Eén van de nieuwe mogelijkheden is dat je gasten zelf kunnen kiezen wanneer ze willen afrekenen, direct na de digitale bestelling, bij vertrek via de QR-code of bij een medewerker. Hieronder vind je meer informatie over de belangrijkste features van deze vernieuwde QR-bestelling.

1. Bij bestellen met QR

Met QR-bestellen kunnen gasten op je terras gemakkelijk bijbestellen. Ze hoeven alleen maar de QR-code op tafel te scannen met hun telefooncamera. Als je de 'bijbestellen functionaliteit' hebt ingeschakeld in de backoffice voor het terras, kunnen gasten tijdens het afronden van hun bestelling kiezen om direct te betalen of later te betalen. Later betalen kan dan via de QR-code of bij een medewerker. Wanneer ze vervolgens een tweede drankje of gerecht willen bestellen, kunnen ze dit eenvoudig zelf doen door opnieuw de QR-code te scannen. Zo makkelijk is het!

2. Betalen via QR

Met QR-bestellen kunnen gasten op je terras gemakkelijk en snel betalen. Ze hoeven alleen maar de QR-code op tafel of op de kassabon te scannen om direct af te rekenen. Dit betekent dat je gasten niet meer hoeven te wachten om te kunnen betalen na een heerlijke tijd op het terras. Zo wordt het afsluiten van een bezoek aan jouw terras altijd snel en stressvrij geregeld.

3. Omnichannel besteloplossing

QR-bestellen hoeft niet onpersoonlijk te zijn. Het kan juist perfect gecombineerd worden met persoonlijke aandacht. Gasten hebben de keuze om te bestellen via een QR-code of bij een medewerker. Misschien vinden ze het prettig om digitaal een drankje bij te bestellen, maar geven ze er de voorkeur aan om bij de bediening een gerecht te bestellen. Dat kan allemaal! Bovendien komen alle bestellingen op dezelfde rekening te staan, zodat gasten aan het einde van hun bezoek maar één keer hoeven af te rekenen. Handig toch? En je kunt QR-bestellen - net als je kassa's - eenvoudig beheren in de booq Backoffice. Zo heb je alles onder controle.

4. Openingstijden managen

Je hebt zelf de controle over wanneer je QR-bestellen wilt gebruiken. Misschien wil je het alleen inzetten tijdens drukke periodes. Dat is geen enkel probleem! Met QR-bestellen kun je eenvoudig de openingstijden van de mobiele bestelwebsite beheren via de backoffice van booq. Zo kun je het perfect afstemmen op de behoeften van je gasten en je bedrijf.

5. Tijdsblok gekoppelde menukaart

Met QR-bestellen kun je een digitale menukaart eenvoudig aanpassen, zodat deze altijd up-to-date is. Maar je wilt natuurlijk niet dat het ontbijtmenu 's avonds nog getoond wordt. Daarom kun je in de backoffice per tijdsperiode een specifiek menu instellen. Stel bijvoorbeeld een lunchmenu in dat alleen zichtbaar is tussen 11:30 en 14:00 uur. Of maak een speciaal menu voor de feestdagen. Zo kunnen je gasten altijd genieten van de juiste gerechten op het juiste moment.

6. Upselling

In booq QR-bestellen kun je slimme upsellsuggesties instellen, compleet met mooie foto's. Zo kun je bijvoorbeeld een heerlijk vers gebakje aanbevelen bij een kopje koffie of een portie bitterballen bij een biertje. Dit verleidt gasten om eerder iets extra's te bestellen, wat natuurlijk goed is voor je omzet. Dankzij de mooie foto's ziet het er ook nog eens extra aantrekkelijk uit.

Aan de slag met QR-bestellen?

Wil je jouw personeel ondersteunen, gasten zelf laten kiezen hoe ze bestellen en tegelijkertijd de gemiddelde omzet verhogen? Neem dan snel vrijblijvend contact op met ons voor meer informatie over QR-bestellen.

*Artikel in samenwerken met onze partner booq

Deel dit verhaal

Inschrijven voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! We sturen slechts 1 nieuwsbrief per maand.